Julklappstips 2023 – Svensktillverkade julklappstips

Julklappstips 2023 – Svensktillverkade julklappstips

Julen är tiden då vi tänder ljus i mörkret, värmer varandra med gemenskap och firar traditioner som fångar hjärtat. Varje omsorgsfullt vald julklapp är en påminnelse om att det bästa av julen finns i det som är nära, personligt och hållbart. Därför lyfter vi fram det svensktillverkade lite extra i år. Här nedan har vi samlat unika produkter som inte bara förenklar vardagen, men också visar på den svenska innovationsförmågan.

Värmekudde i täljsten, Ergostone
Med julen kommer både frostiga dagar och varma stunder, och vad passar då bättre än lindrande vintermys för kropp och själ? Med sin mjuka, formbara silikon och täljstenskärna, är Ergostone perfekt för att kyla ned ryggen efter en dag av snöskottning eller för att mildra spända axlar efter ett par fartfyllda timmar i slalombacken.

Täljstenskärnan består av 100% täljsten, hämtat direkt från täljstensgruvan i Handöl, Jämtland.

Läs mer om Värmekudden i täljsten här >>

Årets julklapp – sällskapsspelet

Duellen
Tärningen är kastad och resultatet klart – sällskapsspelet tar hem titeln som årets julklapp 2023.

Hos SmartaSaker hittar du en mängd sällskapsspel - allt från strategiska hjärnkarameller till snabba reaktionsspel. Och bland våra juliga favoriter lyser Duellen extra starkt. Duellen är spelet med 100 varierande utmaningar som garanterat livar upp julstämningen. Dra ett kort, utmana en motspelare, och låt de andra deltagarna avgöra vinnaren av kortet. Den som har vunnit flest dueller vid spelets slut koras slutgiltig segrare. Smart, fantasifullt och svensktillverkat!

Läs mer om Duellen här >>

Stumpastaken
Lys upp julen med tidlös elegans! I den här klassiska ljushållaren av återvunnen aluminium finns gott om plats för hemmets alla ljus – från de minsta värmeljusen till festliga kronljus och stämningsfulla blockljus. Stumpastaken, designad av Jonas Torstensson, förenar enkelhet och funktion i en ikonisk form som fortsätter att charma, år efter år och generation efter generation.

Svensktillverkad i 100% återvunnen aluminium.

Läs mer om Stumpastaken här >>

Nötknäpparen Drosselmeyer
Knäck nötter som aldrig förr! Nötknäpparen från Drosselmeyer knäcker inte bara julbordets tuffaste nötter, den är också en dekorativ höjdpunkt som kammat hem ett flertal designutmärkelser.

Tillverkad i metall i Värnamo.

Läs mer om Nötknäpparen Drosselmeyer här >>

Julklappstips – köksinredning

Kryddställ
Låt juldoften av nejlika och kanel organiseras snyggt och lättillgängligt. Det svensktillverkade kryddstället Qrylla kan enkelt placeras på kökshyllan, i en kökslåda, pryda köksbänken eller hängas på väggen. Kommer i färgerna svart, vit, grå och grafitgrå.

Tillverkas i Härnösand i miljövänlig och återvinningsbar polypropylen.

Läs mer om Kryddstället här >>

Sopsortering, Green Lizzie
Julen är som bekant en tid för både pepparkakssmulor och presentpapper. Så varför inte ge dig själv en tidig julklapp som fortsätter att ge långt efter att granen barrat klart? Med sin patenterade design i miljövänliga material och ett smart komprimerande lock, gör Green Lizzie det enkelt att hålla ordning på hushållsavfallet, även under de mest hektiska julförberedelserna.

Tillverkas i Sverige av bioplast från svenska skogar och återvinningsbar termoplastisk elastomer (TPE).

Läs mer om Sopsorteringen Green Lizzie här >>

Julklappar till företag – presentkort

Hos SmartaSaker hittar du ett brett sortiment av smarta och svensktillverkade julklappar. Ett presentkort hos oss är därför ett säkert kort för att ge en personlig gåva, som ger mottagaren friheten att välja något de verkligen önskar sig.

Läs mer om våra presentkort här >>

Lycka till i julklappsjakten!