Näsfiltret filtrerar upp till 99% av luftburna partiklar.

Näsfilter som skyddar mot pollen, luftföroreningar och bakterier

Minska allergibesvären med O2 Näsfilter – ett bekvämt och diskret engångsskydd mot pollen och andra luftburna partiklar. Näsfiltret ger bättre luft genom att fånga upp 99% av de skadliga luftpartiklar vi annars andas in dagligen. Filtret är effektivt mot pollen, avgaser, luftföroreningar, damm, bakterier och virus.

Utöver att filtrera bort luftpartiklar så utvidgar näsfiltret näsväggarna. Detta gör att man upptar upp till 60% mer syre, vilket ger en positiv följd på kroppen och hjälper att syresätta musklerna. Om man tränar mycket kan det vara en bra idé att ta en storlek storlek större på filtret för bättre syreupptagning.

Näsfiltret kan även användas under natten av damm- och kvalsterallergiker för att få bättre sömn. Den ökade syreupptagningen kan även hjälpa de som snarkar att andas bättre och få en bättre sömn.

Näsfiltret är utrustat med elektrostatisk filterteknologi från 3M som likt en magnet suger åt sig partiklar till en storlek av 2.5 mikrometer. Partiklars storlek mäts vanligtvis i PM (Particle Matter) och det patenterade filtret fångar över 70% av PM2.5 och nästan 100% av PM10. Det innebär att de flesta av de skadliga luftburna partiklarna fastnar i filtret istället för att de hamnar i lungorna.

Näsfiltret finns i fyra olika storlekar och kan bäras av både vuxna och barn. O2 Näsfilter är ett engångsskydd och kan bäras i ca 12 timmar innan det tappar effekt. Plastbågen är tillverkad av polypropen och själva filtret av TPE-plast och är fritt från latex och andra tillsatser.

O2 Näsfilter finns att köpa i ett 3-pack eller 10-pack. Ett praktiskt resefodral följer med i förpackningen.

O2 Näsfilter är patenterade i USA och är testade av tredjepartslabbet LMS Technologies.

Läs mer på SmartaSaker: https://www.smartasaker.se/sv/artiklar/nasfilter.html