Strålsamlaren växlar mellan två lägen när du vrider på munstycket.

Miljösmart munstycke till kranen som sparar upp till 98% vatten!

Det vattensparande munstycket från svenska Altered använder sig av svenskutvecklad, patenterad teknologi som gör att du kan spara upp till 98% vatten och bättre tillvarata varenda vattendroppe. Munstycket gör så att strålsamlaren finfördelar vattnet i miljontals vattendroppar som snabbt sköljer dina händer med samma komfort och funktion som ditt vanliga munstycke.

Strålsamlaren kan växla mellan två lägen genom att du vrider på munstycket. Höghastighetsdimman sparar upp till 98% vatten och är perfekt för vardagliga sysslor som att tvätta händerna, borsta tänderna eller skölja av något.

För en kraftigare vattenstråle vrider du på munstycket till strålläget som fortfarande sparar 85% vatten. Med de små, tunna strålarna kan du exempelvis fylla upp ett glas vatten snabbare.

Altered grundades 2016 av professor Kaj Mickos, Johan Nihlén and Mikael Abbhagen. Företaget vill göra det möjligt för alla att minska slöseriet med vatten utan att vi behöver ändra beteende eller ge avkall på funktion och upplevelse. Altered vann WWF’s Climate Saver Award 2018 och E-priset i kategorin Energieffektivisering på E.On Awards 2019, ett av Sveriges största energipris. Den vattensparande strålsamlaren ingår även i den permanenta designutställningen på Nationalmuseum i Stockholm.

Läs mer om Vattensparande munstycke på SmartaSaker: