Plastbanta med återanvändbara kassar och påsar.

Praktiskt shoppingset med återanvändbara kassar och påsar!

Komplett kit med fyra shoppingkassar och sex nätpåsar för frukt och grönt från det svenska företaget Carrinet. De återanvändbara kassarna och påsarna är ett miljösmart alternativ till engångspåsarna i plast.

Påsarna kommer i ett praktiskt fodral som kan öppnas i vardera ände. Genom att förvara kassarna i ena änden och fruktpåsarna i den andra kommer du snabbt åt den påse du vill använda. Med fodralets praktiska karbinhake hänger du shoppingsetet på en krok i hallen eller på kundvagnen i affären.

De små nätpåsarna är perfekta för frukt och grönsaker. Väl hemma fungerar nätpåsen utmärkt som förvaringspåse, varorna luftas och håller sig fräscha längre jämfört med en plastpåse. Du kan dessutom skölja av varorna utan att plocka ut dem ur påsen.

De fyra shoppingkassarna är tillverkade av 100% återanvänd PET-plast och rymmer ca 20 liter och håller för ca 10 kg.

Både fodralet och påsarna kan tvättas i 40 grader maskintvätt.

Läs mer om Shoppingset på SmartaSaker: https://www.smartasaker.se/sv/artiklar/shoppingset.html