smartclip i avtal med Mktmedia och Hela Skåne

Göteborgs-Posten och Sydsvenskan är två av de tidningar som börjar använda en annonsplattform för webb-tv från smartclip.

smartclip, Europas ledande annonsnätverk för webb-tv, inleder ett samarbete med mediebolagen Mktmedia och Hela Skåne. Göteborgs-Posten, Sydsvenskan, Helsingsborgs Dagblad, VLT och Nerikes Allehanda har redan implementerat plattformen som innebär att smartclips annonsörer exponeras på dessa webbsajter. Fler tidningar läggs till under hösten och på sikt kan smartclips räckvidd utökas med över 50 titlar från Mktmedia och Hela Skåne.

– Vår utgångspunkt är att skapa en relation med läsarna och tittarna som är lika stark oavsett på vilken plattform mötet sker. Våra kunders förflyttning är också vår. För våra sajtägare underlättar samarbetet med smartclip möjligheten att kapitalisera på den ökade konsumtionen av rörligt innehåll, säger Tomas Niklasson på Mktmedia.

Mktmedia är Sveriges största digitala lokaltidningssamarbete med mål att hitta nya intäktskällor för mediebolagen under Stampen, MittMedia, Eskilstuna-Kuriren och Nya Lidköpings Tidning. Det gör man genom en samordnad affärsutveckling bland mediebolagen i kombination med nya tekniska lösningar. Hela Skåne är regionens största mediepaket och samarbetar med samtliga prenumererade morgontidningar i Skåne.

– Samarbetet med Mktmedia och Hela Skåne innebär att vårt nätverk växer med flera kvalitativa tidningar samtidigt som vi får en väsentligt starkare geografisk täckning, säger Jonas Rundgren, nordisk affärsutvecklingschef på smartclip.

För mer information vänligen kontakta:

Jonas Rundgren, affärsutvecklingschef för smartclip Nordics

E-post: rundgren@smartclip.com

Tomas Niklasson, Mktmedia

Tel: 0768-550 868

E-post: tomas.niklasson@stampen.com

• Tidningar, tidskrifter

Om smartclip
smartclip är Europas största annonsnätverk för webb-tv. Företaget erbjuder annonslösningar över flera tekniska plattformar och genom kanaler som surfplattor, Internet-TV, spelkonsoler, datorer och smartphones. smartclip arbetar med publicister, mediebyråer och annonsörer och gör det möjligt för alla parter att tjäna på förekomsten av videoannonser. smartclip grundades i mars 2008 med huvudkontor i Hamburg, Tyskland, och har 12 kontor i Europa. Hösten 2010 etablerades smartclip Nordics med huvudkontor i Stockholm. Företaget arbetar med ett hundratal publicister i Sverige, Norge, Danmark och Finland och erbjuder Sveriges och Nordens största räckvidd inom webb-tv. www.smartclip.com

My Lundberg

Presskontakt PR och marknadsföringsansvarig PR, marknadsföring, kommunikation, kampanjplanering, leverans, +46703611810