Elektriker installerar eluttag

Så hittar du smidigt en kunnig elektriker

När du ska anlita en elektriker bör du alltid ta in offerter från flera företag då priset kan skilja sig rejält. Du bör även kontrollera att elektrikern är behörig, har F-skattesedel och ansvarsförsäkring. På offertsajten Elexperter slipper du göra det tidskrävande grovjobbet inför valet av elektriker – här har man nämligen kvalitetskontrollerat alla anslutna företag.

Utbudet av elinstallationsföretag är närmast gigantiskt idag, och det är ett faktum att det finns många oseriösa aktörer på marknaden. Den nylanserade rikstäckande offertsajten Elexperter grundades med visionen att göra det lättare att hitta seriösa företag som känns trygga att anlita. Samtidigt får lokala företag som ansluter sig till Elexperter möjlighet att nå ut till en större kundkrets.

”Alla typer av elinstallationer ställer höga krav på fackmannamässig kompetens. Det är viktigt att vara medveten om att du som ägare eller nyttjare av en fastighet är ansvarig för att samtliga elinstallationer utförs på ett korrekt sätt. För att undvika skador på egendom – eller i värsta fall människor – är det därför extremt viktigt att man anlitar en kunnig elektriker. Genom att använda sig av vår tjänst garderar man sig mot oseriösa aktörer”, säger Jenny Frejvall, projektledare på Elexperter.

Så fungerar offertjänsten
På Elexperter får du fylla i ett formulär där du beskriver vad du behöver hjälp med. Därefter skickas din förfrågan ut till anslutna elektriker på din ort, varav samtliga har genomgått en noggrann kvalitetskontroll. Man har bland annat kontrollerat att företagen är registrerade hos Elsäkerhetsverket, har F-skattesedel, arbetar enligt svensk lagstiftning och innehar ansvarsförsäkring.