Smeg vinner flera priser på Good Design 2017

I samband med Good Design Awards 2017 i Chicago Athenaeum tillkännagavs vinnarna av priserna för de bästa designprodukterna som designats och skapats för konsumenter. Smeg och dess produkter utnämndes av en internationell jury bestående av arkitekter, designers och kreativa regissörer och slog ut konkurrenter från fler än femhundra företag för att vinna det eftertraktade priset för excellens inom design och innovation.

Framför allt var det den kommande Dolce Stil Novo Blast Chiller 60 cm, 60 cm och 45 cm inbyggnadsugn från den uppdaterade Linea-serien, den 90 cm fristående spisen från Opera-serien med den nya inredningen som gjorde att företaget vann den prestigefyllda utmärkelsen. Dessa banbrytande produkter välkomnades tack vare deras raffinerade estetiska och extraordinära tekniska innovationer inom hushållsapparater.

Dessa produkter följdes av HBF02-stavmixer, CJF01-citruspress och ECF01-espressomaskin från 50’s Style serien.

The Good Design Awards är en av de mest prestigefyllda och internationellt erkända händelserna i sitt slag och organiseras årligen av Chicago Athenaeum Museum of Architecture and Design, grundat 1950 i Chicago av designers och världsberömda arkitekter Eero Saarinen, Charles och Ray Eames och Edgar Kaufmann Jr.

I över 70 år har Smeg arbetat outtröttligt för att kombinera estetik och teknik, och skapar produkter som erbjuder både stil och funktionalitet, och etablerar varumärket med excellens på den internationella scenen. Smegs prestationer har också blivit erkända av ett antal ledande utmärkelser, inklusive - för sjunde gången - Good Design Awards.

• awards