Bingo Rimér föreläser under Studentmästerskapen i Entreprenörskap

Den 27 april kommer Bingo Rimér att gästa Studentmästerskapen i Entreprenörskap 2012 (SMIE). Han kommer att föreläsa om hur man bygger sitt personliga varumärke, om entreprenörskap, om vilka kommersiella mekanismer som styr media och vad som faktiskt funkar för att uppnå sina mål.

Bingo Rimér är idag en av de mest kända fotograferna i Skandinavien. Han är även företagsbyggare och en mediaprofil. Efter examen med toppbetyg i fotografering 1994 startade han sin karriär med att arbete i två år på Studio Magnus Reed. Bingo Rimér har jobbat som in-house fotograf för Playboy Skandinavia, Magazine Café (Hachette) och framförallt Moore. Han var även grundare av Sveriges hetaste underklädesföretag, Sexy.se.

Som frilansfotograf har Bingo Rimér jobbat med uppdragsgivare som bland annat Levi´s, Universal Music, Warner, Panos, EMI, Playboy, Zombia Records, Hachette, Leo Burnett, TBWA, BMG, Dux och MTV.
Bland Bingo Rimérs mest kända fotoutställningar finns "Swedish Blonds" (New York 1998),"Havanna Rules" (Stockholm 2001), och "Sexy by Sweden" (New York 2006). Bingo Rimér är en ständigt omtalad kändisfotograf som har skapat porträtt av Carmen Electra, Steven Tyler, Peter Stormare, Lambretta, Sunblock, Jack Ass, Nick Carter med flera.

För mer information om evenemanget, besök www.smie.se