Smiling Faces fortsätter att växa!

Smiling Faces förvärvar kundportföljen i Kaffedivisionen i Sverige AB som ett led i en fortsatt offensiv expansion på Stockholmsmarknaden.

Smiling Faces AB har per 1 juli 2011 ingått avtal om förvärv av kundportföljen i Kaffedivisionen i Sverige AB. Köpet innebär att Smiling Faces omgående övertar ansvaret för Kaffedivisionens verksamhet.

Kaffedivisionen är ett ungt bolag vars fokus varit att sälja kaffemaskiner och service till företag i Stockholmsområdet. Förvärvet av Kaffedivisionen ger ett bra tillskott i Smiling Faces redan växande kundportfölj.

- Att förvärva Kaffedivisionen är ett taktiskt steg i Smiling Faces utveckling och hjälper till att stärka vår position på Stockholmsmarknaden. Vi ser med stor tillförsikt fram emot att få fortsätta utveckla Smiling Faces unika koncept Paus Management® och vi hoppas och tror att nya och gamla kunder uppskattar vårt breda utbud av produkter och tjänster säger Patrik Tysell, VD för Smiling Faces.

Smiling Faces är sedan våren 2011 ett Miljö- och Kvalitetscertifierat företag.  De nya kunderna har nu möjlighet att ta del av ett brett produktsortiment som utöver kaffemaskiner med tillbehör och ingredienser även innefattar vattenmaskiner, fruktkorgar och vällagad färsk mat genom konceptet FoodBox. För mer information om Paus Management® och sortiment, se www.smilingfaces.se.

Vid frågor rörande förvärvet vänligen kontakta Patrik Tysell, VD Smiling Faces via 08-400 215 00.

• förvärv
  • kaffemaskiner
  • paus management
  • foodbox
  • kaffedivisionen
  • smiling faces

• Stockholm

Smiling Faces leder, utvecklar och samordnar pausen för företag inom alla kategorier. Målsättningen är att du som kund ska kunna ge dina medarbetare tillgång till de bästa pausprodukterna för att fylla på energi och hålla motivationen och prestationsgraden uppe under arbetsdagen. Smiling Faces har idag förtroendet att leverera pauslösningar till tusentals människor varje dag – från enskilda produkter till hela pausen!

Bolaget har 20 medarbetare i Stockholm och årsomsättningen är ca 50 MSEK.

Moa Göransdotter

Presskontakt Marknad- och försäljningschef Marknad, försäljning, affärsutveckling +46 8 400 215 37