Allt fler parkerar via mobiltelefonen i Karlstad

Att betala sin parkeringsavgift via mobiltelefonen blir allt mer populärt bland befolkningen i Karlstad. Antalet parkeringar per månad via SMS Parks betaltjänst har ökat med 75% sedan februari 2016.

Parkering via mobiltelefonen har sina fördelar, fram för allt när det kommer till kostnad och tillgänglighet. Henrik Åberg, Produktägare på SMS Park, har en tydlig bild kring varför användningen ökar i Karlstad.

- Att vi växer så pass mycket i Karlstad är givetvis jättekul. En anledning till den ökade användningen ligger förmodligen i att kunderna enbart betalar för den faktiska parkeringstiden samtidigt som risken för att få parkeringsböter minskar. Karlstad kommun slipper dessutom lägga lika stora resurser på hantering av parkeringsautomater, något som nu är särskilt aktuellt när de nya mynten har kommit.

Kort om SMS Park

SMS Park är betaltjänsten ämnad att göra din parkeringsvardag enklare. Vi vill att du ska slippa stå i kö till parkeringsautomaten i kylan och onödiga böter när ditt ärende drar ut på tiden. Du startar på ett enkelt sätt din parkering via mobiltelefonen.