Inteleon SMS Park rekryterar ny VD från Jollyroom

Inteleon AB - företaget bakom den rikstäckande parkeringstjänsten SMS Park har nyligen tillsatt Johan Kittel som ny VD. Johan ansluter till det snabbväxande bolaget efter uppdraget som COO för E-handelsföretaget Jollyroom.

Inteleon är en digital helhetsleverantör för parkering, mest kända för betaltjänsten SMS Park där användaren betalar för sin parkering via mobilen. Bolaget har redovisat en dubblad omsättning för varje räkenskapsår sedan starten 2010. Tjänsten har idag använts av 1,7 miljoner personer. Johan ser fram emot att arbeta med de planer som bolaget står inför.

“Det är ett spännande bolag där det händer mycket. Att bygga vidare på den digitala utveckling som Inteleon startat är något jag tycker ska bli väldigt spännande. Vi har lyckats bra i Sverige och har fortfarande mycket mer att tillföra inom den svenska marknaden, något som vi också arbetar med kontinuerligt. En av de projekt jag ser fram emot att sätta i verket är att fortsätta denna digitalisering även utanför Sveriges gränser.”

Om internationalisering
Bolaget har fram tills idag spelat en nyckelroll i den digitala utvecklingen av parkering i Sverige, Inteleon har i nuläget avtal med 40 kommuner i landet. För att fortsätta den expansiva vägen ska Johan nu arbeta med att etablera tjänsten även globalt. Johan har varit med om liknande processer inom bolag i sina tidigare uppdrag.

“Denna typ av resor är alltid spännande och något som jag varit med om tidigare, framförallt med Jollyroom. Det är ett stort projekt men jag anser att bolaget är moget för detta nu.”

Mikael Cwyl, en av grundarna till Inteleon är nöjd med rekryteringen av bolagets nya VD.“Det känns jättebra, timingen är perfekt. Med hans tidigare erfarenheter av snabbväxande bolag är vi övertygade om att Johan har mycket att tillföra, framförallt under en tid då vi växer som aldrig förr.”