Parkering via mobilen ökar med 141% i Solna

Att betala sin parkeringsavgift via mobiltelefonen blir allt vanligare bland Solnaborna. Antalet parkeringar per månad via betaltjänsten SMS Park har ökat med 141% jämfört med när tjänsten lanserades under september månad. I dagsläget finns SMS Park på över 200 orter i Sverige och bolaget har för närvarande avtal med 45 kommuner.

Så fungerar SMS Park

Med SMS Park betalar kunden samma taxa som parkeringsautomaten och användaren får sina parkeringsköp på en månadsfaktura. Antingen startas en parkering via App eller SMS, behöver man stå längre än planerat kan parkeringen förlängas.

Parkering via mobiltelefonen har sina fördelar, framför allt när det kommer till enkelhet och tillgänglighet. Johan Kittel, VD för SMS Park, har en tydlig bild kring varför användningen ökar i Solna.

• Att vi växer så snabbt i Solna är givetvis jättekul. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra vår app och tjänst utifrån kundernas behov och åsikter. Samtidigt är vi med och förändrar en bransch genom att digitalisera och förenkla parkering för både privatpersoner och kommuner runt omkring hela Sverige.

• Data, Telekom, IT

Inteleon AB grundades 2009 med syfte att göra parkering till något enkelt och smidigt. Resultatet blev betaltjänsten SMS Park, en tjänst som över 1 800 000 svenskar har valt att använda när de ska parkera sin bil, och det är lätt att förstå varför. Tjänsten är tillgänglig för alla, oavsett vilken mobiltelefon eller abonnemang du har. Detta har gjort oss till en av de ledande tjänsterna i Sverige för parkeringsköp.

Olle Lagerlöf

Presskontakt Kommunikatör 0729875852