Inga fler missade målchanser: SMSgrupp håller ordning på laget

Tror du inte Zlatan skulle bli sur om han inte får reda på om nästa match är flyttad till en annan arena? Alla som tränar eller spelar i ett lag, oavsett om det är fotboll, bandy, ishockey eller något annat, känner nog igen utmaningen med att snabbt kunna nå ut med viktig information till alla i laget. Genom att skapa en SMSgrupp blir det mycket enklare att till exempel snabbt meddela inställda träningar, koordinera samåkning eller påminna om matchtider.

Med SMSgrupp kan du skicka meddelanden till upp till 50 personer samtidigt till kostnaden av ett enda SMS. Alla i gruppen kan se vad alla svarar, och alla kan svara alla. Tjänsten ställer inga krav på installation eller appar och tack vare att den bygger på traditionell SMS-teknologi är tjänsten tillgänglig för alla med en mobiltelefon, oavsett modell.

– Som ansvarig för information i vår fotbollsklubb ser jag vilket bra komplement SMSgrupp är för oss. Vi har två olika SMS-grupper för herrlaget, en som fungerar som en chatt för lagmedlemmarna mellan matcher och en för ledarstaben när det är viktigt att snabbt nå ut med ny information till alla, som ändrade matchtider eller en inställd träning. Det gör både min och tränarnas roll smidigare, säger Johan Ekstrand, informationsansvarig för Gunnarskog/Bortan IK.

Att skapa en SMSgrupp är mycket enkelt. Via SMS, smsgrupp.se eller SMSgrupps app kan vem som helst gratis skapa en grupp och skriva in namn och telefonnummer till alla man önskar ha med i gruppen. SMSgrupp samarbetar dessutom med Laget.se och Riksidrottsförbundet som erbjuder möjligheten att skapa en SMSgrupp integrerat i sina hemsidelösningar för föreningar och idrottslag.

– SMSgrupp är en tjänst skräddarsydd för att kommunicera med många samtidigt och passar därför perfekt för lagledare, föräldrar eller lagmedlemmarna själva. Till exempel när man som tränare snabbt måste meddela alla om en ändrad matchtid eller påminna om prylar som måste tas med eller glömts. Att det är SMS som skickas gör att de snabbt blir lästa av samtliga mottagare, säger Martin Jacobson, VD och grundare av SMSgrupp.

Annika Hagerman, marknadschef, SMSgrupp, tel 070-869 33 08, e-post annika@smsgrupp.se