SMSgrupp håller ihop gänget i skidbacken

Se upp i backen! Eller förresten, vart tog alla vägen? När det är dags för skidsemester med vännerna händer det nästan alltid att någon kommer ifrån gruppen genom att åka ner för en annan backe eller inte hitta till afterskin. Men genom att skapa en SMSgrupp med dina vänner blir det enkelt och billigt att snabbt meddela alla om var, när och hur ni ska mötas upp.

Med SMSgrupp kan du skicka meddelanden till upp till 50 personer samtidigt till kostnaden av ett enda SMS. Alla i gruppen kan se vad alla svarar, och alla kan svara alla. Tjänsten ställer inga krav på installation eller appar och tack vare att den bygger på traditionell SMS-teknologi är tjänsten tillgänglig för alla med en mobiltelefon, oavsett modell.

– SMSgrupp är en tjänst skräddarsydd för att kommunicera med många samtidigt och passar därför perfekt i fjällen eller i Alperna. Till exempel när man råkat tappa bort varandra i backen och snabbt ska tala om för alla var man befinner sig och var man ska mötas upp igen, säger Martin Jacobson, VD och grundare av SMSgrupp.

Att skapa en SMSgrupp är mycket enkelt. Via SMS, smsgrupp.se eller SMSgrupps app kan vem som helst gratis skapa en grupp och skriva in namn och telefonnummer till alla man önskar ha med i gruppen.

Annika Hagerman, marknadschef SMSgrupp, tel 070-869 33 08, e-post annika@smsgrupp.se