SMSgrupps finansiering klar för snabb expansion

Snabbväxande SMSgrupp har klart med finansiering som säkerställer en fortsatt snabb expansion. Bolaget har tagit in ytterligare 13 miljoner kronor. Pengarna ska framför allt användas för att växa internationellt.

SMSgrupp har på kort tid expanderat mycket snabbt på den svenska marknaden. Ökningstakten av antalet skickade SMS är stor och i dag är antalet aktiva användare större än för Twitter i Sverige.

– Vi märker att behovet av SMSgrupps lösning är lika stort internationellt som i Sverige. Genom att skicka grupp-sms når man alla deltagare i grupp samtidigt och man vet att nästan alla läser ett SMS direkt, säger Martin Jacobson, SMSgrupps VD och grundare.

SMSgrupp har en plan klar för en internationell expansion, som inletts med Norge och Argentina. Närmast i tur står länder i Europa, Afrika och Brasilien.

Av de 13 miljoner kronor som tagits in för finansiering kommer 3 miljoner kronor från befintliga ägare. Resterande 10 miljoner kronor har SMSgrupp fått in via sajten FundedByMe.