Ett kök för den kräsna gör-det-självaren och byggnadsvårds intresserade.

Influerade av traditionellt hantverk i kombination med modern teknik lanserar nu Snêk köket Heritage. Det är särskilt framtaget för dem som är intresserade av klassiska kvalitetskök, byggnadsvård och gör-det-själv. Heritage är ett kök i massiv furu vars modulsystem med laxstjärtsfogar ger en stabil stomme som kan monteras utan verktyg. De infällda luckorna och ramarna ger köken ett platsbyggt intryck. I designverktyget bestämmer kunden själv kökets utförande och dess prisnivå. Efter avstämning och tillverkning skickas köken direkt till kunden.

Köken utformas i designverktyget på Snêks hemsida, www.snek.se. Heritage har ett stort antal varianter på stommar vars bredd och djup och ibland höjd kan anpassas efter kundens önskemål. Stommarna finns i två kvalitetsnivåer: i Torp har skivmaterialet kvistar medan Gård är kvistren. Fortsatta val gäller luckprofiler och träslag i lådor/hyllplan. Tillval kan göras för bänkskivor, krönlister, golvsocklar och färg. Kunden väljer mellan olika nivåer av hur mycket man vill göra själv, från att montera och måla själv till monterad och färdigmålad, alltid med linoljefärg.

• kök
  • lantkök
  • byggnadsvård
  • shakerkök
  • norrland
  • gör-det-själv
  • linolja
  • gård
  • torp
  • diy

• Norrbotten

Vårt måtto “Timeless Value” genomsyrar allt i vårt tänkande. Vi ser bakåt och tänker framåt. Vi tar det bästa som det traditionella och beprövade har att erbjuda och kombinerar det med modern teknik för att skapa en tidlös kvalitetsprodukt. Det handlar inte bara om slutproduktens kvalitet och design, vägen dit är lika viktig, speciellt miljöaspekten.

Namnet Snêk kommer från en av de gamla norrländska “bondska” dialekterna. Ordet betydet “snickra”.

Snêk har sin hemvist i det gamla brukssamhället Törefors, Kalix kommun.

Fredrik Karlsson Peraldi

Presskontakt Grundare & VD 0720366596