Snow Software är med på listan när DI utser årets Gaseller

Sedan 10 år tillbaka hyllar Dagens Industri Sveriges snabbast växande företag. Axel Kling, VD på Snow Software, förklarar i en intervju varför de hamnat på listan.

Varför är ni ett av Sveriges snabbast växande företag?
Vi har en stark position i Norden där vi har lett utvecklingen inom SAM (Software Asset Management) sedan tio år tillbaka. Och vi har de senaste 3 åren expanderat kraftigt i Europa tack vare vårt världsunika system för licenshantering. Sedan är ju såklart inte systemet bättre än människorna inom Snow som målmedvetet driver vår utveckling tillsammans med den feedback vi får från våra kunder.

Nämn en viktig framgångsfaktor?
Det är först när man verkligen förstår problematiken och accepterar komplexiteten i licenshantering som man kan bygga ett system som är tillräckligt avancerat för att verkligen lösa problemet. Det har vi gjort!

Hur ser närmaste framtiden ut?
Vi har ett otroligt momentum just nu! Vi rekryterar löpande erfarna profiler inom SAM och öppnade 2 nya kontor i Europa under 2010. Till det kan tilläggas att under första halvåret 2010 levererade vi lika många licenser som vi gjorde under hela 2009.

• gasellföretag