Katrin Stjernfeldt Jammeh

Stjernfeldt Jammeh föreslås toppa S Malmö-lista

Katrin Stjernfeldt Jammeh står överst på kommunfullmäktigelistan som Socialdemokraternas valberedning i Malmö föreslår till valet 2018. Förslaget i sin helhet är framtaget för att ta vara på både rutinerade och erfarna ledamöter och ge plats för nya.

Intresset för att nominera kandidater till kommunfullmäktige har varit stort från partiets medlemmar i Malmö.

- Vi behöver ta in nya krafter och samtidigt behålla redan förvärvad kunskap bland de förtroendevalda, det tycker jag att valberedningen har tagit hänsyn till. I Katrin Stjernfeldt Jammeh ser vi en person som har förmågan och drivet att ta Malmö framåt, säger Joakim Sandell (S), ordförande i Socialdemokraterna i Malmö.

- Jag känner mig hedrad och glad. Att vara föreslagen till förstanamn på Socialdemokraternas lista är en ära. Nu byggs det äntligen i hela staden, resultaten i skolan fortsätter uppåt och jobben växer fram i snabb takt. Samtidigt finns det väldigt mycket mer att göra för att alla ska få ta del av framgångarna och välfärden på lika villkor, för att fler ska komma i arbete och fler ska känna sig trygga. Vi är många som på olika sätt arbetar intensivt för Malmös utveckling och malmöbornas välfärd. Hela staden måste vara med på resan framåt och jag är beredd att jobba hårt och staka ut vägen fortsatt framåt, säger Katrin Stjernfeldt Jammeh (S).

Beslut om kommunfullmäktigelistan fattas vid Socialdemokraterna i Malmös årsmöte den 24 mars.

Länk till lista: http://socialdemokraternamalmo.se/wp-content/uploads/2018/03/Valberedningens-förslag-till-KF-listan-1.pdf

Kontakt:
Joakim Sandell, ordförande i Socialdemokraterna i Malmö
tel. 072 55 45 569

Katrin Stjernfeldt Jammeh (S)
tel. 073 579 97 01

Karolin Högberg, pressekreterare (S)
tel. 0708 13 24 54

Regioner

Socialdemokraterna visar att vi kan och vågar. Malmö växer och är en stad med framtidstro. Näringslivet trivs, det skapas nya jobb, arbetslösheten minskar och färre lever på bidrag. Känslan av trygghet hos Malmöborna ökar. Skolresultaten har stärkts under tio år. Det byggs nya bostäder för vanligt folk.

Malmö är på rätt väg. Men det finns massor kvar att göra. Vi ska fortsätta bygga Malmö helt. Tillsammans!

Vanessa Marko

Presskontakt Pressekreterare Malmö 0701484624

Linnea Jacobsson

Presskontakt Ombudsman Socialdemokraterna i Malmö 0707731935

Åsa Waldemarsson

Presskontakt Pressekreterare Malmö 070-836 40 16

Välkommen till Socialdemokraterna i Malmö!

Socialdemokraterna visar att vi kan och vågar. Malmö växer och är en stad med framtidstro. Näringslivet trivs, det skapas nya jobb, arbetslösheten minskar och färre lever på bidrag. Känslan av trygghet hos Malmöborna ökar. Skolresultaten har stärkts under tio år. Det byggs nya bostäder för vanligt folk.

Socialdemokraterna i Malmö
Olof Palmes plats 1