Ulrica Messing besöker Nässjö den 10 september

Håkan Olander Pressekreterare 08-700 26 33 070-590 40 38 Lovisa Lagerström Lantz Pressekreterare hos Ulrika Messing 08-405 36 31 070-592 45 46 Pressjour (kvällar och helger) 08-24 76 25 Ulrica Messing besöker Nässjö den 10 september Infrastrukturminister Ulrica Messing besöker fredagen den 10 september Nässjö kommun. På agendan står blanda annat samtal om strategier för jobb och utveckling i kommunen samt besök på Jysk centrallager respektive Träcentrum i Nässjö. Samtal kommer även att föras med JS Computer - ett växande tjänsteföretag som utvecklar nya IT-tjänster som underlättar för småföretag. Besöket i Nässjö kommer att avslutas med en presskonferens på Träcentrum Kl. 14.15 Media är välkomna att medverka under hela programmet Kl. 10.10 Möte med Nässjö kommun: strategier för jobb och utveckling Medverkan av kommunstyrelsens ordförande Greger Phalén (s) och VD Claes Johansson från Nässjö Näringsliv AB Plats: Rådhuset, Rådhusgatan 28, Nässjö Kl. 10.50 Besök på Jysk centrallager Plats: Vretgatan 1, Nässjö (tvärgata från Vallgatan) Kl. 11.40 Samtal med Johan Schelin på JS Computer Plats: Träffen sker på Jysk kontor - se adress ovan Kl. 12.45 Besök på Träcentrum i Nässjö Plats: Framtidensvägen 1. Nässjö Kl. 13.30 Redovisning av infrastrukturprojektet: Östersjötangenten Inter reg. III B Plats: Träcentrum, Framtidensvägen 1, Nässjö Kl. 14.15-14.40 Presskonferens Plats: Träcentrum, Framtidsvägen 1, Nässjö Kontaktpersoner: Bo Holst Ombudsman för Socialdemokraterna i Jönköpings län 070-691 51 40 Lovisa Lagerström Lantz Pressekreterare hos Ulrica Messing 070 - 592 45 46