En liten personlig byrå som under 15 år konkurrerat med de bästa i Sverige

Eyeform AB är en liten men personlig reklambyrå i Borås Stad med hög kunskap om grafisk design, katalogproduktion, weblösningar och förpackningslösningar. Eyeform ingår sedan 15 år i Hydriagruppen i Borås. Förutom inhousekunder i Hydriagruppen, där försäljningsbolaget Bevent Rasch är en stor och ständigt återkommande uppdragsgivare, har bolaget arbetat med många externa uppdraggivare under åren. Allt från små familjeägda företag, till industri och handelskoncerner med hundratals miljoner i årsomsättning och verksamhet över hela Sverige.

En reklambyrå som ser till att ha tid för sina kunder

Eyeform som reklambyrå befinner sig i en hårt konkurrensutsatt bransch med betydligt större byråer som finns i både Göteborg och Stockholm, där många reklambyråer sliter med sin lönsamhet och ett stort antal går med förlust. Det gör också att konkurrensen om kunderna är hård, och där det krävs att man håller tungan rätt i munnen för att inte gå in i förlustaffärer, som Stefan förklarar när vi frågar varför Eyeform inte vuxit till en stor nationell byrå med den kunskap man besitter. ”Vi efterstävar att inte behöva anställa och säga upp personal, utifrån att konton kommer och går, utan att ha en fast styrka med kompetenta medarbetare”. Detta är kanske en av anledningarna att byrån i år fyller 15 år, vilket är en ansenlig tid i en tuff bransch.

Vi har eftersträvat att alltid kunna leverera det våra kunder önskar av oss”, fortsätter Stefan Steje, ”och därför har vi fokuserat på det vi är riktigt bra på och det är grafisk formgivning och basproduktion, vilket kanske inte är så upphetsande som att ge sig in och försöka arbeta som en kreativ strategibyrå med miljardföretag som kunder, utan konsekvent istället satsat på ett arbetssätt och en kunskap som våra kunder uppskattar mycket”.

Fokus grafisk formgivning och produktion med hög kvalitet

Eyeform är idag uppbyggt kring en traditionell produktionsverksamhet. Vilket man hållit på med sedan starten för 15 år sedan. Grundbultarna i byråns kompetens ligger inom kreativ grafisk formgivning, grafisk produktion, webblayout, trycksakslayout, grafiska profiler, tekniska illustrationer mm. ”Vi är mycket duktiga på katalogproduktion”, fortsätter Stefan Steje, och nämner tidigare kunder så som Kakeldaxgruppen, Caparol och Salming Underwear där man arbetat med större produktioner de senaste åren.

Vår riktiga spjutspetskompetens finns inom avancerad retusch där vi är mycket efterfrågade för vissa typer av bilder där man önskar ett starkt bildspråk, och vi har också mycket goda kunskaper inom förpackningsindustrin och inom tekniska konstruktioner som behöver illustreras”, avslutar Stefan som känner att hösten blir en spännande tid för Eyeform. Det ligger ett antal spännande projekt som nu påbörjas, och det kan inte uteslutas att det kommer att ske rekryteringar innan året går mot sitt slut.

Eyeform AB har sina kontor i det gamla stationshuset Borås Öfwre Station, en av Borås Stads modernaste arbetsplatser som ligger i Borås City, intill Högskolan och nya Simonsland.

Välkommen att gå in på www.eyeform.se eller kontakta AD / tf VD Stefan Steje direkt för mer information.

Stefan Steje AD / tf VD Eyeform AB

telefon direkt: 033-23 72 44