Switch IT AB har lösningen på data och serverproblem i Borås

En milstolpe för Switch IT. Så beskriver VD Niclas Hedlund det faktum att företaget nu investerar stort för att kunna erbjuda sina kunder fullständig IT-drift.

"-Tidigare har vi kunnat erbjuda hostingservice i begränsad omfattning, men nu tar vi steget fullt ut och tar hand om kundernas hela IT-drift inkluderande mail, lagring, back up, affärssystem, MS Office med mera", säger Niclas Hedlund, VD för Switch IT AB i Borås, som under våren 2012 investerat i ”berget” i Borås, där många företag hyr in sig med servrar i större datorhallar.

Första kund för Switch IT för de nya tjänsterna blev den egna ägarkoncernen, Hydria-företagen, men erbjudandet går nu ut till alla externa kunder som nu kan få sin datamiljö hostad i nya servrar i en mycket säker driftsmiljö.

"-Det är en stor investering för oss som möjliggör för oss att kunna erbjuda en helt komplett portfölj inom IT och telefon. Det gör det lättare att knyta till oss nya kunder och öka erbjudandet till befintliga kunder", fortsätter Niclas Hedlund som just nu är sysselsatt med nyanställningar av IT-tekniker som en glädjande följd av den nya satsningen.

Tillväxt och ökad lönsamhet

Niclas Hedlund berättar att Switch-IT AB det senaste året notera en omsättningsökning jämfört med året innan och dessutom med  ett förbättrat rörelseresultat. 75 procent av omsättning på drygt tio miljoner kronor på årsbasis ligger på IT-verksamheten och 25 procent på telefoni, där IT-verksamheten nu ökar allt snabbare.

Switch erbjuder en problemfri och kostnadseffektiv IT-funktion som tjänst.

Niclas förklarar att man som kund blir en del i Switch Hostingplattform som alltid bygger på den senaste tekniken. Man behöver inte hålla reda på när garantier och licensavtal löper ut, och moderniseringen av plattformen sker löpande utan att man som kund behöver tänka på det.

"Med Switch Hosting får man som kund till Switch IT en säker lösning där man kan känna sig trygg utan oro för stölder, brand, sabotage, olyckor eller annan yttre påverkan. Som ett första steg vid ett samarbete med en ny kund genomför Switch IT alltid en förstudie som ligger till grund för de tjänster kunden har behov av i sin verksamhet", avslutar en glad Niclas Hedlund.

Switch IT AB har kunder över hela sjuhäradsbygden och har sina kontor i det gamla stationshuset Borås Öfwre Station, en av Borås Stads modernaste arbetsplatser genom en nyligen genomförd totalrenovering.

Välkommen att gå in på www.switch-it.se eller kontakta VD Niclas Hedlund direkt för mer information.

Niclas Hedlund, VD Switch IT AB

telefon direkt: 033-23 70 06