Mer Cola till folket – och färre lastbilar på vägarna

Mer Cola till folket – och färre lastbilar på vägarna

Stockholm den 28 mars 2011; SodaStreams populära kolsyremaskin hittar in i allt fler hem. Gott, smidigt och miljövänligt. Med över en miljon sålda maskiner satsar SodaStream på ännu fler smaker för den svenska marknaden. Cola har länge varit en storsäljande favorit och nu finns tre nya, spännande smaker: Cola Vanilla, Cola Energy och Cola Lime.

I Sverige dricker över 320 miljoner liter Cola varje år. Det innebär en omfattande lastbilstrafik på de svenska vägarna. Om varje liter Cola istället hade kommit från SodaStream hade vi kunnat minska antalet lastbilstransporter med cirka 22000 per år. En Colaflaska från SodaStream ger lika mycket färdig Cola som hela åtta 1,5 liters PET flaskor. Och resten av råvarorna finns nära till hands: vatten har du i kranen och kolsyran i SodaStream-maskinen.

SodaStream säljer idag Cola-smakerna Cola, Light, Sugar Free och Kids Cola. Sortimentet kompletteras nu med tre helt nya smaker:

• Cola Vanilla – spännande och fräsch blandning av läskande Cola och härlig vanilj.
  • Cola Energy – uppfriskande och uppiggande.
  • Cola Lime – läskande frisk med ett exotiskt inslag av lime.

För mer information kontakta:

Ulf Bork, Empire AB

08 – 586 30 400,