SodaStream lanserar E-DUO, den nya generationens kolsyremaskin

SodaStream lanserar E-DUO, den nya generationens kolsyremaskin

Nyheten E-DUO är SodaStreams mest avancerade kolsyremaskin hittills och kompatibel med både glasflaskor och återanvändbara plastflaskor.

SodaStream, det ledande varumärket för kolsyrat vatten, lanserar nu sin mest avancerade kolsyremaskin hittills: E-DUO. E-DUO är en del av SodaStreams premiumkollektion SodaStream Collection. Det är också den första automatiska kolsyremaskin som är kompatibel med både glasflaskor och SodaStreams återanvändbara, diskmaskinssäkra och BPA-fria plastflaskor.

– Vi presenterar stolt SodaStream E-DUO, vår mest avancerade kolsyremaskin, på den svenska marknaden. Med E-DUO kan vi erbjuda våra kunder en härlig dryckesupplevelse tack vare möjligheten att kunna kolsyra vatten i både glas- och plastflaska samtidigt som maskinen har en modern och elegant design. Med den nya generations kolsyremaskin går det att njuta av bubbelvatten och samtidigt göra ett bättre val för både sig själva och för planeten, säger Mats Ajpe, marknadschef på SodaStream Nordics.

SodaStream E-DUO har en ren och modern industriell design med en kombination av matta och glänsande ytor, blåtonade LED-knappar och detaljer i metall. Den automatiserade flaskhållaren i rostfritt stål håller ihop den röda tråden i designen, och maskinens kompakta storlek gör den enkel att placera under köksskåp och på hyllor. Med tekniken One-Touch kan hemmabubblare dessutom välja mellan tre olika nivåer för hur mycket vattnet ska kolsyras vilket ger det perfekta resultatet varje gång. E-DUO är också utrustad med Quick Connect, en patenterad teknik för snabb och enkel cylinderisättning.

Nyligen utsågs E-DUO till Consumers' Choice Product i den prestigefyllda tävlingen Kitchen Innovation Awards 2023 för sin användarvänlighet, produktnytta, design och hållbarhet.

E-DUO kommer att finnas tillgänglig i färgen “Dark Grey” från och med mars 2023 hos Clas Ohlson, Power och sodastream.se. Kolsyremaskinen säljs tillsammans med en BPA-fri 1-liters* diskmaskinssäker och återanvändbar plastflaska och en 1-liters* diskmaskinssäker glasflaska.

*Fyllinje 0,84L

SodaStream, en del av PepsiCo, är den världsledande leverantören av kolsyrat vatten. SodaStream verkar globalt i 47 länder och erbjuder sina användare att skapa perfekta personliga bubblande dryckesupplevelser med bara en knapptryckning. SodaStream revolutionerar dryckesindustrin och förändrar hur världen dricker genom att låta sina användare göra ett bättre val för sig själva och för planeten.