​Pressinbjudan: Rådslag kring kompetensförsörjning

Den 9 mars 2018 träffas företagare, akademi, kommuner och Handelskammare för att gemensamt anta utmaningen med kompetensförsörjning på Södertörn idag och imorgon.

Välkommen att ta del av nya rapporter och tankar om samverkan.

Kunskap och kompetens är ett av Sveriges främsta konkurrensmedel. Näringslivet behöver rätt kompetens för att vara konkurrenskraftigt. Målsättningen med Södertörns rådslagt är att hitta former för samverkan mellan olika aktörer, på lång och kort sikt.

Välkommen att lyssna på Maria Rankka, VD på Stockholms Handelskammaren som inleder med kompetensutmaningen. Ni kommer att få en sneak peak på resultaten i den rapport om Sveriges små företag och deras roll i jobbtillväxten som Företagarna släpper i vår. Södertörnskommunerna presenterar en helt färsk analys över näringslivet på Södertörn.

Deltar gör också Länsstyrelsen Stockholm, Mälardalsrådet, Scania, KTH, Södertörns högskola med flera.

Rådslaget ska bli ett avstamp för att gemensamt finna lösningar för utbildning och kompetensförsörjning för framtiden.

Tid och plats:

Fredag 9 mars kl. 9.00–13.00 Flemingsberg, KTH, Hälsovägen 11C, Stora föreläsningssalen.

Hämta programmet

Anmäl dig här