Nynäs Havsbad prisat i 2016:års Spa Award

Nynäs Havsbad prisat i 2016:års Spa Award

För nionde året i rad har nu Sveriges bästa spa utsetts i alla kategorier. Priset delas ut i sex kategorier: Årets bästa spa, Årets nyhet, Årets spabehandling, Årets sparitual, Årets spakök, Årets spakonferens. Ett av prisen gick till Nynäs Havsbad och den unika spabehandlingen med levande stamceller från växtriket som Maria Åkerberg utvecklat.

Vinnare: Maria Åkerberg Pure-Cell, Nynäs havsbad, Nynäshamn.

Nytänkande ekologisk high tech förstärkt med handkraft ger synbart resultat.

Historien om Nynäs Havsbad

Som så ofta började det med tåget. 1905 stod järnvägen mellan Stockholm och Nynäshamn klar, vilket fick till följd att många välbärgade Stockholmsfamiljer lät bygga eleganta sommarvillor på den natursköna ön Trehörningen, villor som i viss utsträckning finns kvar än idag. 1907 invigdes Badhotellet och snart hörde både kungligheter och många av dåtidens celebriteter till stamgästerna. Här badade man i Kallbadhuset, man tog behandlingar som t.ex. gyttje- eller tallbarrsbad, man promenerade och man åt och drack gott i restaurangen.

Ungefär som livet ter sig än idag på Nynäs Havsbad. I de utmärkta segelvattnen kunde man beskåda OS-seglingarna 1912, men efter första världskriget hade hotellet förfallit, varpå det stängde 1919.

Närmare ett sekel senare, 2003, kan man åter njuta av Nynäs Havsbad. Idag är Nynäs Havsbad en del av Sodexo Meetings som är ett affärsområde inom det globala Service Management-företaget Sodexo. Här erbjuder man många spännande restaurang- och konferensmiljöer i olika städer och länder. I de nordiska länderna hittar man ett 20-tal attraktiva hotell- och mötesplatser för företag och privata sällskap.

För mer info om denna eller andra behandlingar på Nynäs Havsbad kontakta:

Anna Rurling, Spa-chef på anna.rurling@sodexo.com

För mer info om Nynäs Havsbad och Sodexo Meetings kontakta:

Anne-Maj Colbring, Platschef på 08-520 604 00anne-maj.colbring@sodexo.com

Jörgen Tingsberg, Marknadschef Sodexo Meetings 08-5788 4007 jorgen.tingsberg@sodexo.com

Jörgen Tingsberg

Presskontakt Marknad & Försäljningschef Sodexo Sports & Leisure Nordic / Sodexo Meetings +46 8-5788 4007

Citynära - Strandnära - Naturnära

Våra hotell – och konferensanläggningar finns på olika platser runt om i Sverige och rymmer allt från Herrgård, Kurhotell, Mötesplatser i City till unik vildmarksmiljö. Gemensamt för alla anläggningar är ett genuint värdskap, vackra miljöer och moderna lokaler i kombination med högklassig mat, alltid lagad från grunden. Kort sagt – allt du behöver för en lyckad upplevelse oavsett om du planerar ett kortare dagmöte, en flerdagars konferens, en privat weekendresa eller en storslagen fest. Under erbjudande har vi samlat attraktiva förslag för dig, familjen och företaget.

Då Sodexo Meetings är en del av det globala Service Managementföretaget Sodexo kan vi erbjuda många spännande restaurang och konferensmiljöer i olika städer och länder. Kanske söker du en välkänd restaurang för ett affärsmöte eller en avslappnad miljö för ett kundevent? Utbudet är brett och valet är ditt.

Låt oss hjälpa dig med din nästa upplevelse!

Sodexo Meetings
Dalvägen 22