Dubbel vinst för Sodexo i årets Clean Bright Awards

Dubbel vinst för Sodexo i årets Clean Bright Awards

Arton finalister tävlade om de ärofyllda titlarna i Clean Bright Awards 2014. Två Sodexomedarbetare hamnade längst upp på prispallen när tävlingen avgjordes den 8 oktober på mässan CLEAN & FACILITY.

Clean Bright Awards är branschpriset som lyfter fram förebilder och framtidslöften i den svenska städ- och servicebranschen. Sodexo tävlade i år med sex nominerade medarbetare i tre av kategorierna.

Utmärkelsen Årets vardagshjälte kammades hem av Sodexomedarbetaren Oufa Hamad (till vänster i bild). I finalmotiveringen beskrevs hon bland annat som effektiv och med en vilja att hela tiden lära sig mer.

”Jag började från noll och hoppade bara in då och då som vikarie”, berättade Oufa Hamadi. ”Men jag har fått utvecklas i företaget och att lära mig ännu mer är mitt mål för framtiden.”

Till Årets framtidslöfte utsågs Sodexos Jeanette Mutesi Salomonsson (till höger i bild). Priset delas ut till en yngre person med stor potential. Jeanette Mutesi Salomonsson har städat hos en stor livsmedelskedja i snart fem år och har vunnit både uppskattning och respekt tack vare sin positiva utstrålning. Hon skapar stolthet i städbranschen, motiverade juryn.

”Jag känner mig som hemma – på jobbet. Det blir så mycket roligare när man inte bara arbetar för pengarnas skull, utan verkligen har intresse av det man gör. Då blir det enkelt att jobba”, sa Jeanette Mutesi Salomonsson och tackade särskilt sin arbetsledare Yvonne Hult från scenen.

Sodexos samtliga finalkandidater 2014:
I kategorin Årets vardagshjälte – Adis Celik och Morgan Staaf, Oufa Hamadi
I kategorin Årets framtidslöfte – Elin Holm, Jeanette Mutesi Salomonsson