Sodexo sopar hem storaffär i Linköping

Service Managementföretaget Sodexo utökar sina tjänster i Linköping genom samarbete med fastighetsbolaget Corallen. Sodexo kommer att starta en ny restaurang och ta över städtjänster i Mjärdevi Science Park. Mjärdevi ligger granne med Linköpings universitet och är en av Sveriges äldsta teknikparker med cirka 6 000 anställda i 260 företag.

Den 1 februari 2015 tar Sodexo över städtjänsterna i Corallens alla fastigheter i Mjärdevi. I förlängningen kommer städtjänster och andra serviceuppgifter även att erbjudas Corallens hyresgäster i området.

I april öppnas i Collegium en nyrenoverad restaurang med plats för 290 gäster fördelat på en loungedel, en del för affärsluncher och en större matsal med servering av dagens lunch. I fastigheten finns även fyra nyrenoverade konferensrum och ett stort auditorium.

”Det är glädjande att vi nu tillsammans med Sodexo får fortsätta att utveckla Mjärdevi - med bland annat ett moderniserat auditorium med plats för upp till 400 personer”, säger Michael Stenberg, fastighetschef i Fastighets AB Corallen i Linköping. ”Det är dessutom glädjande att Collegiumbyggnaden innehållande 18 000 kvadratmeter lokalytor nu är fullt uthyrd”.

”Det är ett spännande uppdrag med stora utvecklingsmöjligheter. Tillsammans med Corallen kommer vi att skapa en modern konferensanläggning med trevlig atmosfär och ett stort utbud av servicetjänster”, säger Azita Shariati, VD Sodexo AB”.

Sodexo kommer att behöva rekrytera cirka nio personer till den nya verksamheten.

Eva Kristensson, Kommunikationsdirektör Sodexo

Michael Stenberg, Fastighetschef Fastighets AB Corallen Linköping