Bollnäs kommun väljer Sodexo för driftteknisk förvaltning

Bollnäs kommun väljer Sodexo för driftteknisk förvaltning

Bollnäs kommun har tecknat avtal med Sodexo som avser driftteknisk förvaltning med tillsyn och skötsel av byggnader och dess tekniska installationer i kommunen. Det totala kontraktsvärdet uppgår till 21 miljoner kronor. Avtalet gäller i tre år från och med den 1 augusti 2011 med option på två år.

Bra referenser, energi- och miljöuppföljning, driftoptimering samt driftövervakning bidrog till att kommunen valde Sodexo. Det innebär fördelar som till exempel att upptäcka fel och brister i ett tidigt skede, besvärsfrihet och framtida energibesparingar för Bollnäs kommun.

Sodexo stärker genom denna order upp vår position i det geografiska området. Vi ser fram emot avtalet och ska arbeta förebyggande och med hög servicegrad, säger Göran Jungblom, Regionchef Sodexo Syd.

För mer information, kontakta:
Göran Jungblom, Affärsutvecklare
Telefon : +46 8 5788 3829
E-post : goran.jungblom@sodexo.com

Eva Kristensson, Kommunikationsdirektör
Telefon : +46 8 5788 5963
E-post : eva.kristensson@sodexo.com

Om Sodexo:
Med stor flexibilitet, kompetens och omtanke tar vi över, utvecklar och effektiviserar servicefunktioner i företag, institutioner och offentlig sektor. Vi lagar mat och städar, underhåller fastigheter, bemannar växel och receptioner, verkar inom hotell och konferens - och mycket mer. Besök oss gärna på www.sodexo.se

Sodexo i Norden är ledande inom Service Management med 11 000 medarbetare och en omsättning på 6,5 miljarder kronor.