Chefen för Nynäs Havsbad prisas som årets turistmagnet

Chefen för Nynäs Havsbad prisas som årets turistmagnet

Nynäs havsbads platschef Anne-Maj Colbing fick ta emot priset som ”Årets turistbefrämjare” vid en ceremoni i lördags. Hon får priset av Nynäshamns kommun som bland annat hyllar hennes framgångar med Nynäs Havsbad och sin vilja att samverka och stärka hela destinationen Nynäshamn.

“Det känns mycket roligt att uppmärksammas för våra insatser för turistnäringen. Vi började bygga upp havsbadet från noll för tio år sedan. Idag har vi satt Nynäs på kartan och ser oss själva som en profil till staden, säger Anne-Maj Colbing.”

En gång om året arrangeras fest och prisutdelning för företagare i Nynäshamn. ”Årets turistbefrämjare” är en av totalt sex priskategorier. Bakom priset står: Nynäshamns kommun, Företagarna i Nynäshamn och Nynäshamns handel.

Juryns motivering:
Med sin kunskap, engagemang, mod och fingertoppkänsla forsätter Anne-Maj Colbing att vinna framgångar med populära Nynäs Havsbad. Med sin vilja att samverka och stärka hela destinationen Nynäshamn är Anne-Maj en förebild för besöksnäringens aktörer.

Nynäs Havsbad har nyligen byggts om och byggts ut för att kunna ta emot fler gäster och förbättra gästernas tillgång till hela bad- och bastuanläggningen. Upprustningen av väg 73 mellan Stockholm och Nynäshamn har haft stor betydelse för den ökande beläggningen. Nynäs Havsbad är en populär
anläggning för både konferens- och privatgäster. Den förvaltas och drivs av Sodexo Meetings & Events som är en del av Sodexo. Sodexo Meetings & Events förvaltar ett tiotal hotell- och mötesanläggningar i Sverige.

Nynäs havsbad är en historisk kurort. 1907 invigdes badhotellet och både kungligheter och dåtidens celebriteter har badat i kallbadhuset och tagit gyttje- och tallbarrsbad. Efter andra världskriget förföll byggnaderna och hotellet stängdes. Efter en omfattande renovering slogs portarna åter upp år 2003. Idag är det en modern konferens- och SPA-anläggning.

Kontakt:
Anne-Maj Colbing,