Nytt FM-avtal mellan AstraZeneca och Sodexo

Nytt FM-avtal mellan AstraZeneca och Sodexo

Sodexo har slutit ett nytt FM-avtal med läkemedelsföretaget AstraZeneca i Sverige och samtidigt fått förlängt förtroende att leverera tjänster till AstraZeneca i Storbritannien. Avtalet sträcker sig över tre år och kommer att sysselsätta cirka 250 Sodexoanställda i Sverige.

Första etappen i Sverige startade den 1 juli och från och med den 1 oktober kommer samtliga tjänster att vara i drift. Uppdraget omfattar AstraZenecas verksamheter i Mölndal och Södertälje där Sodexo ansvarar för städning, avfallshantering, logistik, restaurang, konferens och events. I Storbritannien innebär avtalet att Sodexo fortsätter att leverera städ- och måltidstjänster till företaget, men även andra tjänster såsom fastighetsunderhåll.

"Att vi nu fått förtroende som servicepartner till AstraZeneca i Sverige är ett bevis på att vårt engagemang och arbete med att bygga ett framgångsrikt partnerskap har lyckats. Vi kommer att fokusera på kvalitet och hållbarhet i vårt utförande, samt arbeta tillsammans för att driva på innovationer och utveckling på enheterna", säger Fredrik T Strand, VD Sodexo Norden.

Avtalet innebär att Sodexo expanderar sin portfolio internationellt med AstraZeneca. Sodexo levererar idag service till företaget i Frankrike, Kina, Kanada och Mexiko.

För mer information, kontakta:
Pia Andersson, Contract Manager
E-post: pia.andersson@sodexo.com

Eva Kristensson, Kommunikationsdirektör

Om Sodexo:
Med stor flexibilitet, kompetens och omtanke tar vi över, utvecklar och effektiviserar servicefunktioner i företag, institutioner och offentlig sektor. Vi lagar mat och städar, underhåller fastigheter, bemannar växel och receptioner, verkar inom hotell och konferens - och mycket mer. Besök oss gärna på www.sodexo.se

Sodexo i Norden är ledande inom Service Management med 11 000 medarbetare och en omsättning på 6,5 miljarder kronor.

Quality of Life Services

Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom servicetjänster som förbättrar livskvaliteten, en grundläggande faktor för individers och organisationers förmåga att prestera. Sodexo har verksamhet i 56 länder och servar 100 miljoner människor varje dag, genom vår unika kombination av On-site Services, Benefits and Rewards Services och Personal and Home Services.

Vi erbjuder våra kunder integrerade servicelösningar som har utvecklats genom mer än 50 års erfarenhet inom reception, säkerhet, underhåll, städning, måltidstjänster, facilities management; allt ifrån tjänster och program som främjar medarbetarnas engagemang i lösningar som förenklar och optimerar deras rörlighet och hantering av kostnader till hushållsnära tjänster, daghem och conciergetjänster.

Sodexos framgångar grundas på vår oberoende ställning, vår hållbara affärsmodell och vår förmåga att ständigt utveckla och engagera våra 412 000 medarbetare över hela världen.