Foto: Senion

Sodexo erbjuder Senions innovativa kontorsapp för kontor i Post-Corona

Inom initiativet ”Rise with Sodexo” erbjuder nu Sodexo den innovativa kontorsappen Senion at Work för fastighetsmarknaden och för kunder med större kontor. Senion at Work är en kontorsapp som gör livet på kontoret enklare för anställda – speciellt när anställda börjar återvända till kontoren efter distansarbete.

De senaste månadernas turbulens med påföljande distansarbete har vänt upp och ner på den konventionella kontorsmiljön. Kontor har helt eller delvis stängt ned och många har tvingats arbeta hemifrån för att minska smittspridning. I takt med att anställda nu börjar återvända till sina arbetsplatser ställs helt nya krav och förväntningar på kontorsmiljöerna. Företag letar efter sätt att erbjuda miljöer där anställda både kan känna sig trygga och produktiva. För att möta dessa nya behov erbjuder Sodexo den smarta kontorsappen Senion at Work.

Den smarta kontorsappen Senion at Work hjälper anställda genom att exempelvis visualisera för anställda vilka rum och ytor som använts under dagen för att undvika onödig smittorisk. Lösningen går att installera på ett par dagar och finns i dagsläget installerad på Sodexos huvudkontor i Stockholm och Oslo.

”Avancerad teknik som enkelt hjälper medarbetaren under arbetsdagen gör att arbetsplatsens funktion förändras i en snabb takt. Senion som är ett av bolagen i acceleratorprogrammet Sparx erbjuder precis den innovativa plattform som vi och marknaden behöver idag och imorgon”, säger Peter Mellin, VD Sodexo AB.

”Vi tror att många av Sodexos kunder inser att samarbete och spontana möten mellan kollegor bidrar till innovation och tillväxt i deras bolag. Just nu funderar man över hur man ska kunna återvända säkert och tryggt till sina kontor. Vi är otroligt glada över att Sodexo valt Senion at Work som en digital lösning att möjliggöra detta.”, säger Christian Lundquist, VD Senion AB

Senion at Work video: https://vimeo.com/343007616

Om Senion at Work

Senion at Work är en kontorsapp som hjälper anställda att göra sitt jobb. Den löser vanliga problem som att hitta lediga mötesrum, avboka rum som inte kommer användas eller att hitta till ett rum eller kollega. Appen håller koll på kalender och var man är och ger påminnelser baserat på det, samtidigt som den håller all information privat.

Magnus Löfsjögård, programansvarig Sparx
E-post: magnus.lofsjogard@sodexo.com