Komatsu stärker serviceutbudet genom att lansera Komatsu Finance i Norden.

Komatsu stärker serviceutbudet genom att lansera Komatsu Finance i Norden.

Komatsu Finance, som är en del av Komatsukoncernen, kommer att erbjuda skräddarsydda och konkurrenskraftiga finansieringslösningar, exklusivt för Komatsus kunder i Norden.

”Detta är en långsiktig satsning vars syfte är att ge Komatsus nordiska kunder trygga och förmånliga investeringsvillkor” säger Johan Appelros, som är försäljningsansvarig för Komatsu Finance i Norden.

Först ut på den nordiska marknaden är Sverige och lansering sker i samband med Entreprenad Live 14 - 16 oktober i samarbete med den svenska generalagenten Söderberg & Haak Maskin AB.

För mer information, kontakta Johan Appelros, johan.appelros@komatsu.eu, 070-301 96 10