Söderberg & Haaks nya försäljningschef, Michael Svanberg

Söderberg & Haak har rekryterat Michael Svanberg som ny försäljningschef

Det är med stor glädje vi presenterar Söderberg & Haaks nya försäljningschef, Michael Svanberg.

Michael kommer närmast från en roll som regiondirektör hos Mitsubishi Logisnext B.V som är den del av Mitsubishi Heavy Industries som tillverkar och säljer gaffeltruckar. Från sina tidigare roller har Michael samlat på sig erfarenhet av att driva försäljning via återförsäljarnätverk samt att leda egen försäljningsorganisation och egna säljare.

Michael har sett att det finns ett stort behov hos företag att utveckla och arbeta mer med en informations- och datadriven försäljningsprocess. ” – Vi måste skapa en kultur och ett beteende som gör att vi skapar kontroll över vår situation och kan vara proaktiva i stället för reaktiva, här finns stora möjligheter att ta hjälp av digitala verktyg för att få en bättre förståelse för vår kund och marknad. Skall vi sälja mer behöver vi träffa fler potentiella köpare, så en ökad marknadsnärvaro är en nyckel för framgång. Det är självklart något våra kunder kommer märka och dra fördelar av också, säger Michael.

– ”Vi ser fram emot att utveckla vår egen försäljningsavdelning och samarbetet med våra externa återförsäljare samt vår marknadsavdelning under Michaels ledning. Han har gedigen kunskap i att driva och utveckla både försäljning och marknadsföring, Michael har precis det vi behöver för att modernisera och öka vårt kund- och försäljningsfokus inom hela organisationen, vilket blir positivt för Söderberg & Haak, våra återförsäljare och våra kunder.” säger Söderberg & Haaks VD Jonas Jaenecke.