Tack för att du haft tålamod med oss!

Jag kontaktar dig för att tacka för att du haft tålamod med Söderberg & Haak under tiden vi genomfört en omstrukturering av verksamheten. Syftet har varit att skapa rätt förutsättningar för att stärka vår position på marknaden, som den ledande privata aktören inom såväl försäljning som service av lantbruks- och entreprenadmaskiner.

Du har säkert hört att vi haft några tuffa år som vi nu lagt bakom oss. Bakgrunden till detta är att några av våra större agenturer valde andra försäljningskanaler på den svenska marknaden. Som ett resultat av detta tappade vi försäljning och vi valde samtidigt att förändra vår organisationsstruktur och i större omfattning satsa på egna återförsäljare. Vi saknade erfarenhet av att driva återförsäljarverksamhet i egen regi och vi har därför valt att återgå till en struktur med huvudsakligen privata återförsäljare med god lokal kunskap och starkt affärsmannaskap.

Söderberg & Haak ägs sedan 1995 av Mellby Gård, en ägare som har ett starkt engagemang i bolaget, vår verksamhet, våra leverantörer och kunder. Mellby Gårds engagemang tillsammans med vår personals vilja att vända den negativa trenden har skapat förutsättningarna för den lyckade omstruktureringen. Vi står nu starkt rustade med ett brett sortiment och stor kompetens för att möta framtiden.

Vi är medvetna om att du som kund kan ha upplevt störningar och lägre tillgänglighet på grund av de förändringar vi genomfört - vi vill tacka dig för det tålamod du haft med oss.

Nu håller vi tummarna för att pandemin ska gå mot sitt slut så att vi snart kan ses igen på maskinvisningar och mässor. Till dess – ta väl hand om dig!

Jonas Jaenecke

VD Söderberg