Kanalårets första stora evenemang: Vinterfest på Stora Torget

Södertälje Centrumförening och Kanalåret 2019 bjuder in till Vinterfest på Stora Torget under Alla hjärtans dag den 14 februari i Södertälje Centrum.

Välkommen till en riktig vinterfest mitt i Södertälje! Här finns mysiga handelsbodar och du kan se live-skulptering i is och njuta av lokalt producerat, fika och hantverk. Det bjuds på underhållning och prova-på-aktiviteter. Mysiga eldkorgar och halmbalar ramar in torget för en perfekt dejt eller familjeutflykt.

"Vi vill skapa ett mysigt event under den kalla vintertiden där vi alla kan umgås tillsammans. Tänk er snötäckt mark, eldkorgar som lyser upp kvällen och doften av halmbalar och nybryggt kaffe i luften. Snön håller vi tummarna för, resten ordnar vi!" säger Lena Raattamaa, event- & marknadskoordinator på Södertälje Centrumförening.

"Vi sätter upp handelsbodar med fokus på det lokala, från Södertälje. Alla bodarna är inte paxade ännu men vi är glada att vi redan fått med oss flera lokala förmågor" fortsätter Lena Raattamaa.

Vill man ställa ut i en bod kan man kontakta info@sodertaljecentrum.com

"Under kanalåret 2019 vill vi skapa nya evenemang som för samman människor – gärna oväntade möten. Vinterfesten är först ut" berättar Ulf Westman som är projektledare för Kanalåret.

I år fyller Södertälje kanal 200 år. Det uppmärksammar kommunen med ett Kanalår som bjuder på flera olika evenemang. Följ hur jubileumsprogrammet växer fram på www.kanalaret2019.se

Fri Entré

Tid: 14 februari 15:00-20:00