Prisbelönt vårtalarare på Valborg

Sara Jervfors, Södertälje kommuns kostchef, tillika projektchef för projekt Matlust, är årets vårtalare. Sara är också högaktuell som en av tre nominerade till Årets Guldstjärna, en utmärkelse som delas ut till de som genom nytänkande, mod, handlingskraft eller opinionsbildning inspirerar och skapar bättre förutsättningar för Sveriges offentliga kök. Hon har även blivit utsedd till Årets skolmåltidschef av White Guide Junior och har under många år arbetat för att förbättra den offentliga maten i Södertälje, med fokus på miljö och hållbarhet.

"Det känns väldigt hedersamt att få äran att vara årets Vårtalare! Jag kommer ta tillfället i akt att prata om vilken fantastisk stad Södertälje är med dess omfattande landsbygd, vår världsledande industrinäring samt en mångkulturell befolkning och alla möjligheter kopplat till det." - Sara Jervfors

Sara Jervfors vårtal är en del av årets Valborgsfirande på Borgmästarudden och i Stadsparken. Centrumföreningens eventansvarig Lena Raattamaa är i full gång med programmet som bl.a. innehåller tivoli, fyrverkeri och Valborgseld på vattnet:

"Vi går på hållbarhetstänket och testar ett tystare och blyfritt fyrverkeri för att fira in våren i år, och att kunna knyta ihop det med Sara Jervfors engagemang i miljö och hållbarhet känns som en bra grej att få erbjuda Södertäljeborna och besökarna som kommer för att fira Valborg i centrum"

Södertälje Centrumförening jobbar med att stärka stadskärnans attraktivitet som besöks- nöjes- & shoppingmål utifrån våra tre fokusområden tillgänglighet, trygghet och puls.