Inbjudan till prisutdelning av SKAPA-priset i Stockholms län 2020 (Anmälan krävs)

Välkommen till prisutdelningen i Tessinska palatset den 6 oktober. På grund av rådande omständigheter med begränsat antal personer i ett rum kan inte journalister närvara under själva ceremonin, men det går bra att boka tid i separat rum för intervjuer efteråt.

Vill du intervjua någon av vinnarna, vänligen anmäl dig nedan. (Föranmälda intervjuer sker från 17.00)

Har du frågor om press och vill boka intervjutid, kontakta:
Charlie Watz, kommunikationsansvarig på Södertälje Science Park
E-post: charlie.watz@sscp.se

Vinnarna av SKAPA-pirset och SKAPA-för unga innovatörer 2020 i Stockholms län

Kyuko Jansson, Innovation partners AB - Genom att nyttja modern teknik, integrerad i textil, mäter Noui vätskan i urinblåsan och larmar vid behov. En ny och innovativ metod, bestående av en elektronisk konstruktion i kombination med smart mjukvara, ger människor med inkontinensproblem möjlighet att leva ett relativt bekymmersfritt liv.

Wilhelm Bäckström – hud - På ett smart och praktiskt sätt har hud tagit fram en konkret lösning på ett vanligt vardagsproblem som drabbar många individer. Genom diskhandskens tre olika lager så behålls händerna både rena och torra utan risk för uttorkning och eksem.

Vinnarna av SKAPA-talang för unga innovatörer i Stockholms län

Dora Palafi ImagiLabs - Kvinnor är generellt sett underrepresenterade inom tech och kodning. ImagiLabs väcker nyfikenheten och intresset hos tonårstjejer genom sin produkt ImagiCharm som i realtid på ett kul och engagerat sätt inspirerar och återkopplar resultatet av kodningen.Linfan Zhang, Norrsidan Innovation- Norrsidans Innovation har en lösning som mäter innehållet i alla typer av soptunnor genom signaler till ett IoT-nätverk. Detta skapar stor effektivitet för renhållningsarbetare som kan tömma när det faktiskt behövs, vilket sparar både miljö och kostnader.