Trädgårdsveckor med blomstrande inspiration

Trädgårdsveckor med blomstrande inspiration

Just nu pågår Trädgårdsveckorna på Sofiero - fyra veckor med blomstrande inspiration i alla dess former. Idéträdgårdar, trendspaningar, odlingstips, försäljning i parken och aktiviteter för hela familjen.

Vid Kungliga fotbollsplanen har sex inspirationsträdgårdar vuxit till liv. Här blommor det i alla dess former och kreativa idéer till trädgården bidrar till nyfikenhet och skaparlust. Läs mer om trädgårdarna här. John Taylor finns på plats under veckorna för att intervjua skaparna, guida besökarna och svara på frågor. I  Dahliakvarteret står tusentals blommor i alla dess färger och former.

Sofieros Trädgårdsveckor är ett utmärkt utflyktsmål för både entusiasten, nybörjaren och den som bara vill njuta av parkens i sin sensommarprakt. Café Glasverandan och bistron i Orangeriet håller öppet och erbjuder både mat, fika och en fantastisk utsikt över Öresund.

Hela programmet för Trädgårdsveckorna finns på Sofieros webbplats.

Så hanterar Sofiero covid-19
Med anledning av covid-19 har vi vidtagit nödvändiga åtgärder för att säkerställa en trygg miljö för våra besökare och anställda. Läs mer på Sofieros webbplats.

Matthias Bong, projektledare för Trädgårdsveckorna på Sofiero, 0702-50 58 55 eller matthias.bong@helsingborg.se