Sofiero lyser upp när mörkret sänker sig

Sofiero lyser upp när mörkret sänker sig

Varje kväll fram till 15 november bjuder Sofiero in till en stämningsfull, upplyst park i höstskrud.

Under Höstljus kan besökarna gå en rogivande promenad, pausa med en kaffe eller varm choklad ute i parken och njuta av en stunds avkoppling utomhus. Sofiero slott är vackert upplyst och träden skiftar i rött, blått och lila. Nere i ravinen lyser lampor i takt med stämningsfull musik och i Sagoskogens förtrollande värld kan barnen ge sig ut på reflexjakt.

– Vi har bytt sommarens blommor mot ljus i parken. Det blir en förhöjd känsla med de belysta träden och värmande eldkorgarna. Vi kommer också förändra ljusinstallationerna, för att skapa nya upplevelser under de tre veckorna, säger Matthias Bong, projektledare.

Slottsbutiken och café Glasverandan har öppet dagligen klockan 16-21. Restaurangen har öppet under begränsade tider. Det finns även möjlighet att köpa varma och kalla drycker samt grillad korv ute i parken.

VAD: Höstljus på Sofiero
NÄR: 25 oktober–15 november, dagligen klockan 16–21
BILJETTER: Antalet entrébiljetter är begränsat. Bljett går att köpa på sofiero.se samt på Dunkers kulturhus, Helsingborgs stadsteater eller Helsingborgs Konserthus. Även de som är under18 år, har Sofieros årskort eller Kulturkortet behöver förboka sin plats. Mer information på sofiero.se

Läs om hur Sofiero hanterar covid-19 här