​Softhouse utser Anna Bäcklin till ny koncern VD​

Softhouse styrelse har utsett Anna Bäcklin till ny koncern-VD för Softhouse Consulting Sverige AB. Anna tog över som VD redan den 1 Januari 2020.

- Det är vår ambition att medarbetarna på Softhouse ska kunna växa in i nya roller och det är positivt att detta kan ske även på ledningsnivå. Det är dessutom extra glädjande när vi nu har både en kvinnlig styrelseordförande - i form av Tove Janzon Rusch - och nu även en kvinnlig VD i form av Anna Bäcklin, säger Tord Olsson ägare och grundare

Anna Bäcklin, 38 år, kommer senast från rollen som VD för Softhouse Consulting Sydost. Anna har arbetat på Softhouse i drygt 5 år. Först som VD för den verksamhet som Softhouse förvärvade från Capgemini 2014 och sedan 2016 har hon drivit Softhouse Consulting Sydost som VD.

- Jag känner mig väldigt ödmjuk inför uppdraget att driva och leda Softhouse Consulting Sverige framåt och bygga ett expansivt bolag som står på en stabil och modern grund. Jag tror på ett mänskligt ledarskap och ett fortsatt fokus på vår unika företagskultur. Att våra medarbetare trivs och utvecklas på jobbet är otroligt viktigt för att kunna leverera och göra ett bra jobb, Säger Anna Bäcklin.

Från och med 1 Januari 2020 och till den tidpunkten att man har hittat en ny ersättare för Softhouse Consulting Sydost AB, kommer Anna Bäcklin sitta på dubbla stolar. Hon ersätter Bengt Gustavsson som kommer att lämna rollen som VD och istället gå in som CFO för Softhouse Consulting Sverige AB.