Så blir vinter allt annat än kyla

Med glädje som drivkraft och med målsättning att växa har Sohlberg Buss AB i dagarna förvärvat Strömma Buss AB´s varumärke Fjällexpressen som levererar bussresor från Stockholm, Göteborg och Malmö till de svenska och norska fjällen.
Ett förvärv som ger uppstickaren allt annat än en kylig vinter.

Fjällexpressen är ett starkt varumärke inom bussbranschen som även innefattar en bokningstjänst och kör ca 15 000 resenärer under vinterhalvåret till orter som Sälen, Idre, Trysil och Härjedalen.
-Detta är en affär som passar vår verksamhet ypperligt då vi, utöver bussresan med hög komfort, lugn och trygg resa som dessutom ger effekt att vi tillsammans spar på naturen, även kan erbjuda tilläggstjänster såsom boende och upplevelser genom vår resebyrå. Ett bra sätt att ge den väl inarbetade kundkretsen än högre service och trygghet samt öka antalet resenärer såväl som typer av detsamma med exempelvis grupp & konferens sällskap, säger Hans Erik Sohlberg, VD Sohlberg Buss AB.

Vi tänker enkelt. Glädje är vår största drivkraft och vi älskar naturen.
Vårt hjärta klappar för idrott och hälsa och när vi nu växer genom detta förvärv gör vi det i friluftslivets och välmåendes tecken. Vår första vinter med Fjällexpressen kommer innebära full fart för Sohlberg Buss, hos oss kommer inte vara kallt en enda dag! avslutar Sohlberg.

• uppköp
  • fjällexpressen
  • malmö
  • stockholm
  • göteborg
  • fjällen
  • skidåkning
  • turism
  • sohlbergbuss
  • resor
  • buss

Sohlberg – Västsveriges uppstickande bussföretag, erbjuder privatresor, affärsresor samt grupp- och konferensresor. Vi skräddarsyr lösningar efter kundens behov och älskar busstransporter med logistiska utmaningar, transportplanering och smarta leveranser för resor i Sverige och övriga Europa. Som företag värnar vi idrott och hälsofrämjande organisationer och är stolta partners till mer än 50 organisationer där b.la kan nämnas IF Elfsborg, Gais & Pixbo.

Sohlberg - bussföretaget med stort hjärta

Hans-Erik Sohlberg

VD Vd & ägare 0706-12 14 37