Bortslösa motorer med integrerad induktiv kodare

Nya borstlösa motorer från Nanotec

Nanotec har tagit fram nya bortslösa motorer med integrerad induktiv kodare. DFA90L048017-E och DFA68M024035 är likströmsmotorer och båda modellerna har en 3-kanals kodare med en upplösning på 4096 HLR. Kodaren genererar också UVW-signaler för pendling. Den induktiva avkänningstekniken är inte bara exakt utan också okänslig för smuts och magnetfält.

Nanotecs motorer DFA90L048017-E och DFA68M024035 uppnår höga vridmoment och går smidigt, de garanterar optimal värmeavledning - speciellt vid höga hastigheter. De har en extremt kompakt design och de integrerade kodarna gör dem till ett perfekt val även vid mycket exakta positioneringsapplikationer.

Kontakta oss för ytterligare information om vilken motor som passar för er applikation.

Relaterat innehåll