Höghastighetsfräsmaskinen DATRON MLCube är unik i sin storlek

Höghastighetsfräsmaskinen DATRON MLCube är unik i sin storlek

DATRONs MLCube är det bästa valet för kostnadseffektiv bearbetning av till exempel frontpaneler, chassi, profiler och andra detaljer i aluminium. Det går så klart även att bearbeta andra material som icke-järnmetaller eller kompositmaterial.

DATRONs CNC-maskiner har mycket låg strömförbrukning och ett utmärkt pris -prestanda -förhållande - även vid låga produktionsvolymer. Med DATRONs CNC-fräsmaskiner erhålls ett långsiktigt och extremt högt lönsamhetsförhållande.

Det går snabbt och enkelt att installera en DATRON MLCube och med DATRONs mjukvara next så får man även en enkel och pedagogisk vägledning under hela bearbetningsprocessen, mjukvaran är uppbyggd med ett smartphoneliknande gränssnitt.  Normalt tar det ca 1 dag att installera maskinen och sedan lägger man 1 -2 dagar på utbildning beroende på vad man önskar.

DATRON är mycket duktiga på att ta fram tillbehör för olika spänntekniker, samtliga spännsystem kan enkelt  användas i de maskinmodellerna.

Tveka inte att kontakta oss för en kalkyl.

Här hittar ni DATRONs CNC-verktyg