Med rätt sorts filter är det enkelt att förbättra arbetsplatsen och arbetsmiljön.

Kemiska hälsorisker kan minskas med ett filtreringsaggregat på arbetsplatsen

Kemiska hälsorisker kan minskas med ett filtreringsaggregat på arbetsplatsen

Inom olika industriområde kommer vi i kontakt med farliga ämnen som utsätter oss för hälsorisker. Vi påverkas redan vid små mängder av farliga ämnen som formaldehyd, epoxi, isocyanater och akrylater. Dessa farliga ämnen används ofta för att limma, ytbehandla, kyla och rengöra.

Vid inandning av farliga ämnen som formaldehyd, epoxi, isocyanater och akrylater är det stor risk att biverkningen ger luftrörsbesvär och allergiska reaktioner. Det är också mycket viktigt att känna till att de allra minsta partiklarna tar sig ända in i blodsystemet och upp i vår hjärna, vilket kan leda till svårare sjukdomsfall.

Med ett filtreringsaggregat av hög kvalitet och med rätt sorts filter är det  enkelt att förbättra arbetsplatsen och arbetsmiljön. Filtreringsaggregaten finns i flera olika utförande och för olika typer av farliga ämnen.

ACD-filtreringsaggregat filtrerar farliga ämnen som formaldehyd, epoxi, isocyanater och akrylater.

Kontakta oss så hjälper vi er att hitta rätt aggregat för just er verksamhet.

Gör en offertförfrågan

Verksamheten omfattas av ett brett spektrum av utveckling, produktion, försäljning och service av komponenter för automatisering som lineära axlar, gejder och alumiumprofiler, komplettlösningar, specialmaskiner, motorer, controller, robotar, CNC-maskiner, CNC-fräsverktyg, PCB-prototyping, Laser, SMD samt dentalmaskiner.