Ta fram en prototyp på bara några timmar

LPKF S104 - kan det göras snabbare och säkrare?

LPKFs ProtoMat S104 är snabb och exakt med en fräspindel på upp till 100 000 varv/min, hög positioneringshastighet och hög mekanisk upplösning. I kombination med maskinens stabila granitbas garanteras optimal noggrannhet för borrning/fräsning av jämna och mycket fina strukturer. Den högfrekventa frässpindeln och fräsdjupssensorn är självrengörande.

LPKFs ProtoMat S104 är en fullt utrustad mönsterkortsfräs och lämpar den sig även för RF-applikationer, tunna laminat samt substrat med känsliga ytor (ledarbanbredd upp till 100 µm på FR4 18/18 Cu).

LPKFs ProtoMat S104 har ett easy-to-use paket, sensor-kontroll, material- och koppartjocklek mäts automatiskt och möjliggör exakt beräkning av önskat fräsdjup. Automatisk verktygsväxlare med 20 platser väljer rätt verktyg under produktionsprocessen. En integrerad dispenser applicerar automatiskt lodpasta till pads.

Välkommen på öppet hus 11 - 12 September, anmäl dig på solectro@solectro.se