CNC maskin som kan anpassas efter många olika applikationer och processer

Ny design och nya möjligheter - Isels CNC-maskiner som enkelt kan anpassas efter er applikation

Möjligheterna är många - anpassa CNC-maskinen efter just er applikation

Isel Germanys CNC-fräsmaskiner är flexibla och kan anpassas för många olika uppgifter och applikationer. Isels CNC-maskiner är lättanvända och har en hög användarkomfort. och kan anpassas för många olika olika uppgifter och applikationer.

Den mekaniska grunden i isels CNC-maskiner utgörs av stabila, lågvibrerande komponenter som är tillverkade av aluminium och stål. Kulskruvarna som som används i de linjära axlarna säkerställer en hög noggrannhetsnivå. Isels CNC-maskin EuroMod har underhållsfria servomotorer som är perfekt anpassade till mekanik, kraftelektronik och styrning. Vill man ha en fräsapplikation så har isel flera olika spindelmotorer att välja mellan, men det går även att montera ett limsystem, skruvsystem, dispenseringssystem mm på CNC-maskinen beroende på vad man skall utföra för typ av arbete.

Vid utvecklingen av CNC-maskinen EuroMod lade man särskilt stor vikt vid att få en stor stabil bearbetningsyta på en liten uppställningsyta. Fördelen med en liten uppställningsyta och stor bearbetningsyta är att man inte tar upp onödig yta på värdefull lokalyta.

Isel Germany har flera olika storlekar av CNC-maskiner så tveka inte att höra av dig till oss för ytterligare information och möjligheter.