DATRONs CNC-fräsmaskiner med hög precision och flexibilitet

Optimera er produktion och utveckling - Med DATRON CNC fräsmaskiner får man ökad kvalitet och effektivitet.

Med en DATRON CNC fräsmaskin är det enkelt att börja utveckla egna produktidéer in-house, fräsa prototyper eller att till och med tillverka större serier. Det går snabbt och enkelt att ställa om maskinen inför nya fräsjobb, vilket gör att man redan där sparar in tid och pengar. DATRONs användargränsnitt är väldigt pedagogiskt och enkelt att förstå, ett smartphone-liknande användargränssnitt, som gör arbetsflödet mycket översiktligt.

Vill du få en provfräsning eller boka en tid för demo? Tveka inte att kontakta oss.

Både vi och DATRON vill hjälpa er att hitta ett lönsamt och flexibelt tillverkningsflöde. DATRONs CNC-fräsmaskiner har många olika tillbehör för att spänna och sätta fast en detalj eller material, t.ex så har de en mycket effektiv egenutvecklad vakuumteknik, de har T-not-bord med särkskilt anpassade spännelement och mycket mycket mer. Det finns även möjlighet att komplettera DATRONs CNC-fräsmaskin med en 4:e axel som man enkelt kan ta bort när man inte längre behöver den. Allt bygger på enkelhet, flexibelitet, men framförallt på kvalitet och produktivitet. Använder man dessutom DATRONs CNC-fräsverktyg får man också den där sista extra kvalitets- och resultatshöjningen.

Nu har de dessutom en mjukvara som gör att man kan få ett smartphone-liknande användargränssnitt vilket gör arbetsförloppet översiktligt och enkelt att förstå. Det tilltalar även den nya generationen av operatörer.

I Maj, 2024 är det återigen dags för Verktygsmaskiner i Jönköping. Missa inte att följa oss på våra olika forum för att få all information och olika erbjudanden.