Dentalverktyg för alla dentalmaterial

Zirkonoxid-dentalfräs
Används vid bearbetning av obränd högeffektiv keramik som zirkonoxid
och aluminiumoxid. Verktyget har en speciell slipgeomtri som garanterar högsta ytkvalitet. Den kraftigt abrasionsresistenta diamantbeläggningen (option) ger mycket lång verktygslivslängd, särskilt vid bearbetning av starka abrasiva material.

CoCr/Titan-dentalfräs
Används vid bearbetning av CoCr-stål, rentitan och titanlegeringar.
Skärgeometrin på dessa verktyg är speciellt designad för de kraftiga
påfrestningarna vid hårdspånavverkning. XTH-beläggningen har mycket låg friktion vilket reducerar värmeutvecklingen och ökar fräskraften på verktygsskären, vilket förlänger verktygets livslängd.

PMMA/Vax-dentalfräs
Används för bearbetning av akrylpolymer- och vaxblanks.
De polerade skären ger vid mjuka material ett gradfritt och rent resultat.
Verktyget har ett stort spånspår som garanterar perfekt spånbortföring.

Nanokomposit-dentalfräs
Används vid bearbetning av fiberkompoundmaterial.
Verktygets speciella slipgeometri tillsammans med den nya moderna XTS-beläggningen ger en enorm förlängning av verktygets livslängd i jämförelse med andra liknande verktyg på marknaden.

Kontaktperson: Mattias Tetzlaff
E-mail. mattias.tetzlaff@solectro.se