FLATCOM - en CNC-maskin anpassningsbar för olika automatiseringsförlopp

FLATCOM - en CNC-maskin anpassningsbar för olika automatiseringsförlopp

FLATCOM CNC-maskin är uppbyggd i moduler med hög användarkomfort avsedd för en mängd automatiseringsbara utmatningar och användningar till ett optimalt pris-/effektivitetsförhållande. Basen är ett stabilt aluminium-stål-stativ med lineärenheter. Lineär axlarna har glappfri kulmutterdrift och uppnår hög precision, noggrannhet och tyst gång.

Vid FlatCom är portalområdetrörligt och arbetsstycket fästs på ett stillastående maskinbord. FlatComlevereras i öppet eller slutet utförande med skjutdörr och transparent huv.

FlatCom CNC-maskin finns som kompakt enhet i fyra standardstorlekar med följande slaglängder:
X = 550 / 900 mm
Y = 350 / 650 / 950 / 1250 mm
Z = 200 mm

DC-servomotorer för 3 axlar (max. 4 axlar) är optimalt anpassade till mekaniken, controllern och mjukvaran. Controllernmed säkerhetskrets och stilleståndsövervakningfinnsi ett kopplingsskåp som är monterat på maskinsidan. Manövreringen sker via en control-panel med 17"-bildskärm, touchscreen, tangentbord och mus.

För alla CNC-maskiner (standardfärg:grå)finns en mängdtillbehör och mjukvaruapplikationer samt versioner med större slaglängder.

Användningsområde
Borra och fräsa, bestycka och montera, trycka och gravera,dosera ochskruva, grada och polera, forma och modellera, limma och gjuta, löda och svetsa, mäta och testa, scanna och skalera, såga och kapa osv.

Tekniska data
- Lineära enheter med precisions-stålaxlar och glappfritt inställda kulomlopp-slädar
- Matningshastighet X/Y/Z: ≤ 250 mm/sek.
- Repeternoggrannhet: ≤ 0,02 mm
- Drivmotorer: Servomotorer
- Drivelement X/Y/Z: Glappfritt inställd kulmutterdrift
- Betjäning: CNC-control panel 17" med touchscreen, tangentbord och mus
- Mjukvara: Windows, ProNC, isy CAD-CAM
-Controller:
 CAN-controller iMC med 3 driftregleringar, CAN-PC dator med I/O-modul, säkerhetskrets
 med stilleståndsövervakning, nätdel 48 V / 1000 W

Option
- Borr- och frässpindel
- Frekvensomriktare
- Verktygsväxlare
- Kyl- / sprayenhet
- Vridenhet
- Fräst T-notbord
- Utsugningsenhet
- Skyddshuv
- Vakuum-spännplatta
- Pneumatik-tillbehör
- CNC-joystick
- Applikationer
- Direkt drift

Tel. +46-(0)40-536600

Verksamheten omfattas av utveckling, produktion, försäljning och service av komponeter för automatisering, komplettlösningar, specialmaskiner, robotar, CNC-maskiner,PCB-prototyping, laser, SMD, dentalmaskiner och en stort omfång av verktyg för alla gängse material.

Solectro AB är beläget i Lomma ca. 10 minuter från Malmö och Lund.

Tel. 040-536600, Fax 040-536610