Kompakt och lättanvänd stegmotorcontroller med encoder ingång

SOLECTRO presenterar en kompakt och lättaanvänd stegmotorcontroller SMCI32 (chassi 90x60x22).

Mikrostegcontrollern är inställbar från 200-25 600 steg/varv vilket möjliggör ett lugnt och likformigt körförhållande som minskar resonans, höjer upplösningsförmågan och utbytbarheten till 3- och 5-fas motorer. Vid en fasström på 3A och en spänning på 21-48V uppnås varvtal på över 3000v/min.

Med tillhörande programmeringsmjukvara kan användaren snabbt och enkelt, även utan programmeringskunskap, utföra komplexa körprofiler (parametrar som strömvärde och stegupplösning, sträcka, hastighet, ramp, paus och slinga, totalt 16 satser).
Programöverföringen sker via RS485, USB eller CAN.

Anläggningen kan antingen startas i automatik drift via en PC eller externt via stand-alone drift. Alternativt kan även alla kommando betjänas via ASCII.

För ytterligare information :
Tel. +46(0)40-536600 eller e-mail: solectro@solectro.se